Rauma kommunes kulturpris til Joachim Horn Torp

Blant særdeles mange gode kandidater som var foreslått, har formannskapet i Rauma besluttet at Joachim får prisen for sin fantastiske innsats for ishockeybanen og -miljøet i kommunen.

Foto: Åndalsnes avis Med sin store frivillige dugnadsinnsats har han bidratt til at Rauma har fått et fantastisk aktivitetstilbud og et miljø som vi ikke har hatt tidligere. Det har skapt stort engasjement, og inkluderer barn, unge og voksne, og personer med ulike ferdigheter. Det Joachim som ildsjel har fått til, samler folk fra hele kommunen, tilreisende fra nabokommuner, og har fått betydning for mange. Det er lagt ned stor innsats over tid.

Dette gjelder også i rollen som trener, og ellers for fotballmiljøet i Isfjorden og som leder av Isfjorden Idrettslag. Joachim inspirerer og mobiliserer. Hockeymuligheten er gjort tilgjengelig for alle.

- Jeg gleder meg over at et enstemmig formannskap ønsker å gi kulturprisen til Joachim Horn Torp. Han er en fantastisk drivkraft med sin innsats for ishockeybanen, aktiviteten og miljøet knyttet til den. På vegne av Rauma kommune vil jeg gratulere Joachim så mye med prisen, som består av 20.000,- kr, og et spesiallaget kunstverk, som etter hvert vil deles ut i et eget arrangement, sier ordfører Yvonne Wold.

Rauma kommunes kulturpris deles hvert år ut til enkeltpersoner, lag og foreninger eller institusjoner som har markert seg innen kulturarbeidet i kommunen. Prisen skal spesielt rette seg mot god innsats innen kultur og idrett, frivillig arbeid eller miljø og annet samfunnsnyttig arbeid. Lista skal ligge høyt, og formannskapet er jury.