Nå sendes skattesedler for eiendomsskatt for 2024 ut

Skattesedler for eiendomsskatt er på veg til din digitale postkasse. Hvis du ikke åpner meldingen i din digitale postkasse vil du få skatteseddelen som brev etter noen dager.

Hva viser skattesedlene?

Skattesedlene viser informasjon om eiendommen, promillesats, bunnfradrag, takst, skattegrunnlag og hva du skal betale i eiendomsskatt i 2024. Her oppgis det også om du har fått beregnet eiendomsskatt med bakgrunn i boligverdi fra Skatteetaten, eller om eiendommen er kommunalt taksert.

Skattelisten

Skattelisten vil være tilgjengelig på kommunens sørviskontor og på kommunens nettside senest 1.mars.

Generell informasjon og kontakt

Spørsmål om eiendomsskatt sendes oss via e-post, telefon eller brev, se:

Eiendomsskatt - Rauma kommune

Før du kontakter oss, sjekk om eiendommen din er taksert av kommunen eller har boligverdi fastsatt av Skatteetaten.

Har din eiendom boligverdi fra Skatteetaten, må du kontakte Skatteetaten i forbindelse med spørsmål om boligverdi. Eiendomsskattekontoret har ikke lov til å korrigere boligverdier fastsatt av Skatteetaten. Informasjon om dette finner du hos Skatteetaten