Fagsamling for barnehageansatte

Torsdag 11. januar arrangerte Rauma kommune fagsamling for barnehageansatte i private og kommunale barnehager.

Temaet for samlingen var Vold i nære relasjoner og ulike former for vold. Krisesenteret for Molde og omegn stod for det faglige innholdet.

Daglig leder ved Krisesenteret, June Elisabeth Obam og Janne Kari Stenseth (barne- og familiefaglig ansvarlig), var gode bidragsytere til samlingen. Med sin kompetanse og erfaring ledet de samlingen for vel over 70 deltakere. Kunnskap og refleksjon bygger handlingskompetanse i tjenesten.

Vold i nære relasjoner er et viktig tema i alle landets kommuner. Det kommunale tjenesteapparatet er pålagt et stort ansvar og er viktige aktører for å nå vår felles visjon om nulltoleranse for vold. Rauma kommune skal ha handlingskompetansen til å kunne forebygge, avdekke og stoppe vold i nære relasjoner mot personer i alle aldre.

Krisesenteret for Molde og omegn IKS er et tilbud til innbyggerne i Aukra, Gjemnes, Hustadvika, Molde, Rauma, Sunndal og Vestnes. Trykk på lenken under for å lese mer om kommunenes felles plan for vold i nære relasjoner:

Handlingsplan mot vold i nære relasjoner 2021-2025 (framsikt.net)