Brannen på Åndalsnes: Hvordan kan du som ønsker å hjelpe bidra?

Vi takker hele Rauma for hjelpen og rausheten - vi har mottatt store mengder klær og utstyr. Per nå har vi fått tilstrekkelig med klær. Vi jobber må med sortering og distribusjon og vil si ifra om det vil være behov for mer klær eller lignende. Vi setter stor pris på gavmildheten! Det vil derimot være behov for andre typer bistand i tiden fremover.

Hvordan kan du bidra?

Selv om vi per nå ikke har behov for klær, så vil det være ulike behov som må dekkes i tiden fremover. Om du ønsker å bidra på noen av disse områdene ønsker vi at du melder dette inn via vårt elektroniske skjema. Vi skaffer oss deretter oversikt og kontakter deg om det er behov for noe av det du ønsker å bidra med. Det vi vil ha behov for i tiden fremover er:

• Boliger for langtidsleie (det er dette vi per dato har størst behov for)
  • Inventar og utstyr til bolig
  • Praktisk bistand til de berørte i hverdagen (noen å snakke med, flytting og annen støtte)

Meld inn

Via dette skjemaet kan du melde inn til kommunen om det er noe av dette du ønsker å bidra med.

Du vil bli kontaktet om det er behov for noe av dette.

Spleis

Sparebank1 SMN har tatt initiativ til en Spleis, i samarbeid med RaumaRock. Formålet er å samle inn penger til innkjøp av nødvendig utstyr til de som er berørte av brannen. Disse to aktørene har også bidratt med henholdsvis 30 000 og 10 000 inn i spleisen. Dette setter vi enormt stor pris på! Pengene som kommer inn her vil bli administrert av kommunen og vil bli brukt til nødvendige innkjøp til de berørte basert på behov.

Gå til spleisen ved å klikke på denne linken.

Spleiseinitiativ fra Sparebank 1 SMN i samarbeid med RaumaRock Even Ørjasæter/Åndalsnes Avis

En stor takk til alle som vil bidra!