Rauma kommune

Bostøtte

Bostøtte

Bostøtte er en behovsprøvd statlig støtteordning for de som har lav inntekt og høye boutgifter. Husbanken og kommunen samarbeider om bostøtteordningen. Husbanken fatter vedtak, men det er kommunen gjennom NAV Rauma som behandler søknaden og har all kontakt med deg som søker.

Hvem kan få tilbudet?

På Husbankens nettsider kan du se hvem som kan få bostøtte, hvilke krav som gjelder for boligen og hvilke inntektsgrenser som gjelder. Du kan også prøve bostøttekalkulatoren.

Slik søker du

Fyll ut Husbankens elektroniske skjema (krever innlogging)

Søknadsfristen for bostøtte er den 25. hver måned. Utbetaling skjer ca. den 20. i påfølgende måned. Hvis du får innvilget bostøtte, blir søknaden din overført til neste måned. Får du avslag fordi du har høy inntekt en måned, blir søknaden din overført til neste måned automatisk.

Meld fra om endringer

Du har plikt til å melde fra hvis det er endringer i noen av opplysningene du har gitt i søknaden. Sjekk alltid at det er brukt riktige opplysninger i vedtaket du får.

Klage

Hvis du mener noe er feil i vedtaket, kan du klage innen 3 uker etter du mottok vedtaket.   

Mer informasjon

Du finner mer informasjon om bostøtte på husbanken.no. Du kan også henvende deg til NAV for å få hjelp og veiledning.

Kontaktinformasjon

NAV Rauma
E-post
Telefon 55 55 33 33

Telefontid: 08.00–15.30

Åpningstider

Mandag: 10:00 - 14:00

Tirsdag: Stengt- kun timeavtaler

Onsdag: 10:00 - 14:00

Torsdag: Stengt- kun timeavtaler

Fredag: 10:00 - 14:00

Samtaler kan avtales via nav.no - Ditt NAV - Innboks, eller på telefon 55 55 33 33.

Adresse

3. etasje
Rauma rådhus, Vollan 8A
6300 Åndalsnes

Kart

Fant du det du lette etter?