Faktura inn til kommunen

Rauma kommune tar kun imot EHF-faktura. Papir, vanlig e-post-faktura og andre format vil bli returnert.

Rauma kommunes kontonummer er: 9655 09 49005

Fakturaadresse og aksesspunkt

Vår fakturaadresse er vårt organisasjonsnummer: 864 980 902 og vårt aksesspunkt er Visma.

Dette gir en rekke fordeler for begge parter:

  • Raskere betaling – postgang og manuelle rutiner blir eliminert
  • Besparelser i form av papir, porto og automatiserte rutiner
  • Risikoen for feil blir vesentlig redusert (feiltasting og/eller tolkning ved skanning)

Hva må du som leverandør gjøre for å kunne sende EHF-faktura?

Faktura skal være påført 4-sifret ansvarsnummer som referanse. De fire sifrene skal stå alene i fakturafeltet «AccountingCost» (obligatorisk EHF-felt).

Klikk for å se oversikt over enheter og ansvarsnummer (PDF, 712 kB)

  • Bestillers navn og/eller enhet skal også fremkomme på fakturaen
  • Faktura sendt via epost regnes ikke som elektronisk faktura og godtas ikke
  • Mangelfulle fakturaer (innhold, kvalitet og merking) vil bli returnert til leverandør
  • Evt. vedlegg må følge fakturaen i EHF

Rauma kommune har standard betalingsbetingelser som er 30 dager fra fakturadato

Kontakt

Regnskapsavdelingen
E-post
Telefon 90 62 35 71

Åpningstider

Rådhuset mandag - fredag:

1. april - 30. september: 08.00- 15.30

1. oktober - 31. mars: 08.00 - 16.00

Sentralbordet:

Man-fre: 10.00- 14.00 

Adresse

Vollan 8a

6300 Åndalsnes

Kart