Kriseledelse

Kriseledelsen i Rauma kommune

Kommunedirektøren har ansvar for vurdering/revidering av samfunnssikkerhet og beredskapsmål, samt det overordna ansvaret for kriseledelsen i kommunen.

Kommunedirektøren skal følge opp de overordna målene for arbeidet med samfunnssikkerhet og beredskap på tjenestenivå og er blant annet ansvarlig for å koordinere kommuneorganisasjonens aktiviteter. Kriseledelsen i Rauma kommune har fått delegert myndighet til å treffe nødvendige avgjørelser om tiltak i en krisesituasjon.

 

Medlemmer i Rauma kommunes kriseledelse:

Kommunen sin faste kriseledelse består av følgende medlemmer;

 1. Kommunedirektør 

2. Assisterende Kommunedirektør 

3. Utbyggingssjef 

4. Helse – og Omsorgssjef 

5. Ordfører 

6. Varaordfører 

7. Kommuneoverlege 

8. Kommunikasjons- og beredskapsrådgiver 

Politistasjonssjef i Rauma (liaison) 

Brigadeleder (liaison) 

Prosten (liaison)

+ ev. andre ledere/fagpersoner som er nødvendig

Nummereringen indikerer varslingsrekkefølge og arverekkefølge dersom kriseleder ikke er tilgjengelig. De fire sistnevnte inngår ikke fast i kommunens kriseledelse, men kalles på ved behov.

Telefonnummer til kriseledelsen i Rauma kommune er 71222400.