Berildfondet

Søknadsfrist og saksbehandling Berildfondet

Søknadsfristen fastsettes hvert år.

  • Miljøvernleder mottar og vurderer søknadene, og kommer med tilråding om prioritering til Planutvalget.
  • Planutvalget behandler søknadene, og kan gi et samlet tilskudd på inntil det beløp som står på fondskontoen.
  • Høyeste tilskuddssum til et enkelt tiltak er 15000 kr per år, beløpet kan splittes opp til flere prosjekter.
  • Hele eller deler av fondet kan hvert år holdes tilbake hvis det ikke foreligger godt kvalifiserte søknader.
  • Selv godt kvalifiserte søknader kan bli avslått på grunnlag av manglende midler.
  • Planutvalget kan knytte betingelser for bruk av- og utstyr kjøpt inn for tilskuddsmidlene.
  • Dersom det foreligger kvalifiserte søknader fra Innfjorden, skal disse prioriteres.
  • For søknader som inneholder planer som krever godkjenning av kommunen, må tiltakene være i samsvar med godkjent kommunal plan eller godkjent kommunalt vedtak før det kan gis tilskudd.
  • Midlene betales ut når godkjent regnskap foreligger, jf. søknadsskjemaet.

Søknadsskjema

Send inn søknad via vårt elektroniske skjema.

Kontakt

Jan Petter Vad
Miljøvernleder
E-post
Mobil 94 15 14 31

Åpningstider

Rådhuset mandag - fredag:

1. april - 30. september: 08.00- 15.30

1. oktober - 31. mars: 08.00 - 16.00

Sentralbordet:

Man-fre: 10.00- 14.00 

Adresse

Vollan 8a

6300 Åndalsnes

Kart