Norges Tindehovedstad

 Rådhuset med store bannere med bilder av Fjell - Klikk for stort bilde
        
    

Pressemelding fra Nordveggen:

13. mai ble Norsk Tindesenter åpnet med brask og bram på Åndalsnes. I sin tale annonserte Kronprins Haakon at ”Åndalsnes er Norges Tindehovedstad”. Nå skal dette profileres gjennom nytt materiell utarbeida av Rauma Kommune og Nordveggen AS.

 Profilering i sentrum:

Det er hektiske dager på Åndalsnes – for nå skal besøkende ikke være i tvil om hvor de har kommet.
Åndalsnes er Norges Tindehovedstad – og vil profilere dette gjennom en rekke tiltak:

  • Rådhuset dekkes med banner

Ved å dekke hele fronten av Rådhuset ønskes turistene velkommen til Åndalsnes – Norges Tindehovedstad.

  • Flere private gårder vil også dekkes av banner

3 private vegger i sentrum vil også få velkomstbanner. På endeveggen på en låve ved utkjøringa fra Åndalsnes vil banneret ønske deg som gjest velkommen tilbake.

  • Film

Det er laget en filmsnutt som spres på sosiale medier, og som også vises på infoskjermene som er plassert ut på ulike steder i Rauma.

  • Plakater

Det er laget 3 ulike plakater som butikker og servicebedrifter kan bruke for å reklamere for sine ”tindetilbud”, åpningstider osv.

Norges Tindesenter som signalbygg og fagsenter for bratt friluftsliv midt i sentrum av Åndalsnes er selvsagt en viktig del av innholdet i Norges Tindehovedstad.

-  ”Det er viktig å øke bevisstheten til både innbyggerne og besøkende i Romsdalen om at vi er Norges Tindehovedstad” sier Oddbjørn Vassli, Rådmann i Rauma Kommune. 

En del av en stor helhet

At Åndalsnes nå tydelig markedsføres som Norges Tindehovedstad har sin bakgrunn i at Rauma sin visjon i over 10 år har vært ”Verdens beste kommune for naturglade mennesker”.  Denne visjonen har vi gjennom alle disse årene jobbet med å fylle med innhold. Romsdalseggen med Romsdalstrappa er et av de produktene som har blitt utviklet etter dette, hvor 1000-vis av dugnadstimer, midler sponset fra næringslivet og offentlig støtte til sammen har skapt enda et turistikon. Trollveggen og Trollstigen er fra før to av Norges mest besøkte turistikoner.

-  ”Vi har jobbet i mange år med profilering og merkevarebygging i Rauma. Etter at Kronprinsen har erklært at Åndalsnes er Norges Tindehovedstad er det naturlig at vi også profilerer oss som det tydelig utdad” sier Solveig Brøste Sletta, konstituert daglig leder i Nordveggen AS.

Sist endret 07.07.2016
Fant du det du lette etter?
 
Login for redigering