EHF-faktura i Rauma kommune

Fra 1. januar 2016 tar Rauma kommune kun imot EHF-faktura. Papir, vanlig e-faktura og andre format vil bli returnert etter denne datoen.

EHF konferanse.jpg - Klikk for stort bilde

Krever du betaling fra kommunen, må du etter 1. januar 2016 benytte EHF-faktura.

EHF (elektronisk handelsformat) sender fakturainformasjonen vi trenger direkte til vårt regnskapssystem. Vanlig e-faktura har ikke denne funksjonaliteten.

 

Vår fakturaadresse er vårt organisasjonsnummer: 864 980 902 og vårt aksesspunkt er Visma.


Dette gir en rekke fordeler for begge parter:

  • Raskere betaling – postgang og manuelle rutiner blir eliminert
  • Besparelser i form av papir, porto og automatiserte rutiner
  • Risikoen for feil blir vesentlig redusert (feiltasting og/eller tolkning ved skanning)


Hva må du som leverandør gjøre for å kunne sende EHF-faktura?

 

Se veiledning som kort beskriver de ulike valgmulighetene du har for å komme i gang med EHF-fakturering.

 

De samme kravene vil gjelde for følgende kommuner fra 01.01.2016: Molde, Vestnes, Rauma, Nesset, Midsund, Aukra, Surnadal, Eide og Fræna

 

For Rauma kommune merk spesielt at:

 

  • Faktura skal være påført 4-sifret ansvarsnummer som referanse. De fire sifrene skal stå alene i fakturafeltet «AccountingCost» (obligatorisk EHF-felt).
     

Oversikt over kommunen sine enheter og ansvarsnummer finnes her (XLS, 50 kB)


 

  • Bestillers navn og/eller enhet skal også fremkomme på fakturaen
  •  Faktura sendt via epost regnes ikke som elektronisk faktura og godtas ikke
  •  Mangelfulle fakturaer (innhold, kvalitet og merking) vil bli returnert til leverandør
  •  Evt. vedlegg må følge fakturaen i EHF

 

Rauma kommune har standard betalingsbetingelser som er 30 dager fra fakturadato

 

Har du spørsmål kan du sende dem til regnskap@rauma.kommune.no

 

Fant du det du lette etter?
 
Login for redigering